Case K-Supermarket Ruokapori: Yli vuosikymmenen huoltokumppanuus
Satakunnan parhaanakin palkittu K-Supermarket Ruokapori palvelee asiakkaitaan Porin Vanhallakoivistolla. Kauppiaan ja Scandingin välinen yhteistyö on alkanut jo edellisessä kauppapaikassa toistakymmentä vuotta sitten. Scanding huoltaa K-Supermarket Ruokaporissa niin pullokoneet, kuin kassapöydät ja myymäläportitkin.
Saumattomasti toimivat laitteet muodostavat ison osan laadukkaasta asiakaskokemuksesta. ”Jos laitteet eivät toimi, siitä tulee heti negatiivista asiakaspalautetta. Toiminta vaikeutuu, siitä eivät pidä asiakkaat, henkilökunta enkä minä. Hyvin oleellista on se toimintavarmuus ja toisaalta nopea korjaus, jos jotain ongelmia ilmenee. Vuosia sitten minulla ei huoltosopimusta ollut, ja silloin näitä ongelmia oli useammin. Nyt ei tarvitse laitteiden osalta kantaa huolta huomisesta”, kauppias Jaro Salkoharju kertoo.
Scanding tekee Ruokaporissa pullokoneisiin ja kassapöytiin säännöllisesti ennakoivan huollon. Lisäksi laitteita on päivitetty tarpeen mukaan ja muun muassa pullonpalautuksen taustajärjestelmät on uusittu kokonaan. ”Laitteet huolletaan tasaisin väliajoin. Jos kuitenkin jotain ongelmia tulee, ne saadaan nopeasti korjattua, jolloin homma toimii koko ajan asiakkaan suuntaan. Pitkällä aikavälillä, kun palautuksia tulee paljon, niin tulee myös isompia korjauksia. Moottorit ja muut osat kuuluvat huoltosopimukseen, eli niiden vaihdosta ei tarvitse erikseen maksaa”, Salkoharju sanoo.
”Kyllähän se toimintavarmuus laitteilla on kasvanut paljon sen jälkeen, kun yhteistyö aloitettiin.”
Kauppias on ollut tyytyväinen yhteistyöhön Scandingin kanssa: ”Meillä huolto toimii lähellä ja asiat ovat rullanneet hyvin – jos jotain ongelmia on ollut niin seuraavana päivänä laitteet ovat olleet jo kunnossa. Kyllähän se toimintavarmuus laitteilla on kasvanut paljon sen jälkeen, kun yhteistyö aloitettiin.”